Sikap manusia adalah masalah semasa

Aku kadang-kadang terfikir tentang sikap manusia..
muda ke tua ke..sama saja...
macam-macam perangai..
yang tak tahan yang suka membuat orang susah hati..
agaknya orang macam ni memang dah berjanji hidupnya
nak membuatkan orang mmeperkatakan tentang dirinya ke?
tak paham aku..
kerja ..bila diminta mengantikan orang untuk membuat kerja
tdia tidak memberikan alasan macam kebanyakkan orang yang akan memberikan berbagai alasan
tidak tidak menolak tugas
tetapi
Esoknya dia akan cuti sakit..
senang bebenor dia dapat cuti sakit
memang kerap berlaku begini
memmang dia sekadar mahu pergi kerja sahaja
tugasan sampingan yang diberikan kepadanya akan diberikan kepada orang lain pula
memang tidak bertanggungjawab langsung...
tapi bagus juga
dia tidak sibuk untuk berusaha untuk kenaikkan pangkat
tapi kalau orang yang malas mahu buat kerja
kemudian menggunakan  kebijaksaan otaknya
menggunakan kuasa tidak dijalan yang betul
memijak orang lain
demi untuk dirinya meningkat maju
lagi sakit hati dengan orang ini..
aku sebenarnya terlalu banyak benda yang nak dibuat
tetapi aku jadi sedikit kecewa
aku berusaha dari bulan januari tapi
usahaku ini belum menampakkan hasil yang mengembirakan
mereka masih tidak berupaya
untuk menghafal apa yang ku beri..
usahaku memanggil mereka saban hari seperti tidak meninggalkan kesan
mungkinkah mereka ini tidak mmepunyai matlamat?
Atau tidak ada kesungguhan
atau mereka terlalu kecil untuk memahami maksud kesungguhan dan matlamat...
ada pula yang telah dapat pada mulanya
apabila di tetapkan waktunya menjadi lupa dengan bahan yang telah dihafal
kok jadinya begitu...
macam mana tu
aku sendiri menjadi panas hati
tapi bila mengenangkan kembali
 apa yang kubaca
perkara yang paling penting adalah redho
kita mesti redho barulah kita tidak frust dan stres
jika kita ingin berdietpun jika kita stres berat badan kita tidak akan turun
sungguh aku tidak percaya
tapi yang paling aku percaya dan pasti
redho memang membuatkan semua perlakuan menjadi senang
dan jika kita rasa tidak berdaya
mohonlah kepada Allah
memang mudah untuk menulis dan berkata-kata
tapi percayalah  redho  penting untuk kita
untuk bertindak dengan waras....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantun kasih sayang ibu bapa

BBM3106 PEMULIHAN& PENGAYAAN

BUDAYA DALAM PEMBELAJARAN ( PPG 2012-2015)