Persekolahan satu sesi perlu dijalankan.Kita sepatutnya memulakan hari dalam kehidupan di waktu pagi.Kalaupun sesi persekolahan dimulakan pada pukul 8 pagi molek juga dilaksanakan supaya guru2, ibu bapa dan anak tidak tergesa-gesa untuk menguruskan diri dan keperluan.Kepenatan mengajar di waktu petang lebih hebat rupanya.Murid2 juga seakan kelelahan untuk menuntut ilmu di waktu petang.Mereka mudah tertidur di dalam kelas.Ilmu perlu diserap di waktu pagi yang lebih nyaman.Masa juga terlalu cepat berlalu...belumpun sempat bernafas lega setelah memasak dan membasuh.. waktu bersiap ke tempat kerja telahpun tiba...mujur juga murid2 sesi petang ramai yang comel dan ceria...masih boleh menghibur hati guru yang dipanjat usia ini.
Hai kawan2 guru seluruh dunia..marilah bekerja di SKPA 3.. murid2 yang ramai ini memerlukan khidmatmu..
  kami telah kepenatan menjadi guru ganti...longlai untuk menghayun langkah kerana kejerihan mengejar masa untuk mendidik murid yang sedang membesar...

             Hari Jumaat waktu bekerja lambat bermula..terkadang2 mata menjadi layu sewaktu bersandar di sofa semasa menunggu waktu zohor... mujur terjaga..kalau tidak terlepaslah waktu bekerja..tidak terniatpun untuk memejamkan mata..sekadar ingin merehatkan diri sambil mendengar khutbah Jumaat.Hai anak2 muridku..berminatlah kamu dengan pelajaran... ia amat penting untuk kehidupan masa depanmu..walaupun kamu bekerja dalam bidang kemahiran ..asas ilmu seperti membaca dan memahami amat penting untuk kamu mengolah setiap ilmu di bidang kemahiran..besarkan jiwamu dengan ilmu...kerana ilmu amat penting dlm kehidupan di dunia dan alam akhirat..Terima kasih anak2 murid semua..kerana masih menghormati guru ..dan masih mahu menuntut ilmu..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantun kasih sayang ibu bapa

BBM3106 PEMULIHAN& PENGAYAAN

BUDAYA DALAM PEMBELAJARAN ( PPG 2012-2015)